Kölsche Verzällcher |
chico
Burschbauer_mit_Diplom

[meine Galerie]
Herkunft: Kölle am Rhing

Postid: 396325
 |
|
| Kölsche Verzällcher |
Beitrag Nr.: 1  |
Die nachfolgende Geschichte wurde mir freundlicherweise von Katharina Petzold, Seminarleiterin an der Akademie för uns kölsche Sproch, zur Verfügung gestellt.
Viel Spaß beim Lesen !!!
Dreck schort de Mage
Ich hann et allt immer jesaat: Dreck schort der Mage. Ävver och söns soll Dreck (odder soll ich besser Heiläd sage?) der Jesundheit nötze. Allt vör dausende vun Johre hann die ahl Ägypter dat jewoss. Die hann sich Schlamm vum Nil op Verbrennunge, Insektesteche odder Plack jepaasch. Em ahle Rom däten se domet Rheuma un Arthrose behandele, un et Hildegard vun Bingen, e Nönnche wat em Meddelalder jelääv hät, hät met Äd vun Ameisehüjjele Lepraschwerre jelindert. Och der Sebastian Kneip, ne Aanhänger vun der Natorheilkund, hät op Heiläd jeschworre.
Johrelang hatt mer de Heilkraff vun der Heiläd verjesse odder winnich jenotz. Ävver Heiläd ess nit Heiläd. Et jitt en janze Reih Zoot dovun. Jeder kann sich die Äd ussöke, die hä för sing Malätzichkeit (Krankheit) bruch. Die kann dann wieß, jääl, jrön odder brung ussinn, je nohdäm, wat en der Äd dren ess: Magnesium, Kalium, Natrium odder söns e jesund Stöffje. Mer kann se och schlecke. Dat soll dann bei Mageping, Dönnschess odder häss de ne Mage, dä üvver längere Zick verröck spillt, för e Beispill Sodbrenne odder wann de off der Schlecks häss, helfe. Dat muss mer dann mindestens sechs Woche durchhalde. Hät mer en Entzündung aan de Beldere (Zahnflesch), et kratz em Hals odder mer rüch e bessje fies us der Muul, soll mer domet jurjele. Dat schmeck nit esu jot wie Minzwässerche, ävver et hilf.
Moor- un Schlammbäder kenne ich noch us minger Kur. Ens avjesinn dovun, dat die de Nerve jot dunn, sollen die och bei Rheuma un Arthrose helfe. Dat ess en Heilmethod, die mer och ze Hus en der eije Bütt aanwende kann. Dä Schlamm doför jitt et en Packunge en Apetheke, Reformhüser odder Drojeriee - hück sin dat der Schlecker odder wie se söns noch all heiße.
Ävver, dat ess et nit allein. Och bei uns Fraulück soll en Packung om Jeseech met feuchter Äd Wunder wirke. Wann die drüch weed, su ähnlich wie bei Quarkweckele, wäden och de Falde zesammejetrocke un mer süht donoh wie e jung Mädche us.
Krijjen ich jetz vun mingem Enkeldööchterche Jrietche ne selvsjebacke Sandkoche jeschenk, kann ich dä ohne Bedenke jeneeße. Ävver, wä künnt nit all en der Sandkaste jepiss hann? Villeich Vüjjel odder Kning un Müs. Do darf ich nit draan denke, söns weed et mer schlääch. Un üvverhaupt, mi Jrietche dät denke: „Jetz ess ming Oma Katharina üvverjeschnapp“.

Schon gewußt:
Quasimodo arbeitet nur von Montag bis Donnerstag.
Also:
Quasi Mo - Do
|
|
|
04.10.2009 22:20 |
|
|
Yllen ehemaliges Mitglied
 |
|
| RE: Kölsche Verzällcher |
Beitrag Nr.: 2  |
so einigermaßen bekomm ich das auf die Reihe... naja ich kenn ja Haumi schon ne ganze Weile. Leichter tu ich mich eh wenn ich das lese, als wenn jemand so schnell die Geschichte runterbabbelt.
|
|
18.12.2009 22:20 |
|
|
hexe

Super Moderator

[meine Galerie]

Herkunft: Viersen

Postid: 415242
 |
|
Beitrag Nr.: 3  |

Träume nicht dein Leben,
sondern lebe deine Träume.
|
|
|
31.12.2009 09:17 |
|
|
Yllen ehemaliges Mitglied
 |
|
Beitrag Nr.: 4  |
Dreck schort de Mage
Dreck reinigt den Magen
Ich hann et allt immer jesaat: Dreck schort der Mage. Ävver och söns soll Dreck (odder soll ich besser Heiläd sage?) der Jesundheit nötze.
Ich habs ja schon immer gesagt: Dreck reinigt den Magen. Immer noch soll solch Dreck (oder soll ich besser Heilerde sagen) der Gesundheit nutzen.
Allt vör dausende vun Johre hann die ahl Ägypter dat jewoss. Die hann sich Schlamm vum Nil op Verbrennunge, Insektesteche odder Plack jepaasch.
Schon vor tausenden von Jahren haben die alten Ägypter das gewußt. Die haben sich Schlamm vom Nil auf Verbrennungen, Insektenstichen oder auf den Mund gepatscht.
Em ahle Rom däten se domet Rheuma un Arthrose behandele, un et Hildegard vun Bingen, e Nönnche wat em Meddelalder jelääv hät, hät met Äd vun Ameisehüjjele Lepraschwerre jelindert. Och der Sebastian Kneip, ne Aanhänger vun der Natorheilkund, hät op Heiläd jeschworre.
Im alten Rom taten sie damit Rheuma und Arthrosen behandeln, und die Hildegard von Bingen, eine Nonne die im Mittelalter gelebt hat, hat mit Erde von Ameisenhügeln Leprakrankheiten gelindert. Auch der Sebastian Kneipp, ein Anhänger der Naturheilkunde, hat auf Heilerde geschworen.
Johrelang hatt mer de Heilkraff vun der Heiläd verjesse odder winnich jenotz. Ävver Heiläd ess nit Heiläd. Et jitt en janze Reih Zoot dovun. Jeder kann sich die Äd ussöke, die hä för sing Malätzichkeit (Krankheit) bruch.
Jahrelang hat man die Heilkraft von der Heilerde vergessen oder wenig genutzt. Aber Heilerde ist nicht Heilerde. Es gibt eine ganze Reihe davon. Jeder kann sich die Erde aussuchen, die er für seine Krankheit braucht.
Die kann dann wieß, jääl, jrön odder brung ussinn, je nohdäm, wat en der Äd dren ess: Magnesium, Kalium, Natrium odder söns e jesund Stöffje. Mer kann se och schlecke. Dat soll dann bei Mageping, Dönnschess odder häss de ne Mage, dä üvver längere Zick verröck spillt, för e Beispill Sodbrenne odder wann de off der Schlecks häss, helfe.
Die kann weiß, gelb, grün oder braun aussehen, je nachdem was in der Erde drin ist: Magnesium, Kalium, Natrium oder sonst ein gesunder Stoff. Man kann sie auch essen (trinken). Das soll dann bei Magenschmerzen, Dünnschiss, oder hast du nen Magen der über längere Zeit verrückt spielt, zum Beispiel Sodbrennen oder wann du .......... hast, helfen.
Dat muss mer dann mindestens sechs Woche durchhalde. Hät mer en Entzündung aan de Beldere (Zahnflesch), et kratz em Hals odder mer rüch e bessje fies us der Muul, soll mer domet jurjele. Dat schmeck nit esu jot wie Minzwässerche, ävver et hilf.
Das muss man denn mindestens 6 Wochen durchhalten. Hat man eine Entzündung am Zahnfleisch, es kratzt im Hals oder man riecht ganz fies aus dem Mund, soll man damit gurgeln. Das schmeckt nicht ganz so gut wie Minzwasser, aber es hilft.
Moor- un Schlammbäder kenne ich noch us minger Kur. Ens avjesinn dovun, dat die de Nerve jot dunn, sollen die och bei Rheuma un Arthrose helfe. Dat ess en Heilmethod, die mer och ze Hus en der eije Bütt aanwende kann. Dä Schlamm doför jitt et en Packunge en Apetheke, Reformhüser odder Drojeriee - hück sin dat der Schlecker odder wie se söns noch all heiße.
Moor- und Schlammbäder kenne ich noch aus meiner Kur. Nicht nur, dass die den Nerven gut tun, sollen die auch bei Rheuma und Arthrosen helfen. Das ist eine Heilmethode, die man auch zu Hause im eigenen Bad anwenden kann. Den Schlamm dafür gibt es in Packungen in der Apotheke, Reformhäusern oder Drogerie - sowie der Schlecker oder wie sie sonst noch alle heissen.
Ävver, dat ess et nit allein. Och bei uns Fraulück soll en Packung om Jeseech met feuchter Äd Wunder wirke. Wann die drüch weed, su ähnlich wie bei Quarkweckele, wäden och de Falde zesammejetrocke un mer süht donoh wie e jung Mädche us.
Aber das ist es nicht allein. Auch bei unserer Frau Lück soll eine Packung am Gesicht mit feuchter Erde Wunder wirken. Wenn die aufgedrückt werden, so ähnlich wie bei Quarkwickeln, werden auch die Falten zusammengetrocknet und man sieht danach wie ein junges Mädchen aus.
Krijjen ich jetz vun mingem Enkeldööchterche Jrietche ne selvsjebacke Sandkoche jeschenk, kann ich dä ohne Bedenke jeneeße. Ävver, wä künnt nit all en der Sandkaste jepiss hann? Villeich Vüjjel odder Kning un Müs. Do darf ich nit draan denke, söns weed et mer schlääch. Un üvverhaupt, mi Jrietche dät denke: „Jetz ess ming Oma Katharina üvverjeschnapp“.
Krieg ich doch jetzt von meinem Enkeltöchterchen Gretchen einen selbstgebackenen Sandkuchen geschenkt, kann ich den ohne Bedenken geniessen. Aber wer könnt nicht alles in den Sandkasten gepinkelt haben. Vielleicht Vögel oder Kaninchen und Mäuse. Da darf ich nicht dran denken, sonst wird es mir schlecht. Und überhaupt mein Gretchen würd denken: Jetzt ist meine Oma Katharina übergeschnappt.
|
|
02.03.2010 18:12 |
|
|
|